Je functie
De E-commerce & Digital Officer Officer beheert :
- de digitale marketing van het bedrijf, zoals de implementatie en het beheer van alle websites van Boiron Belgium (creatie, inhoud, updates, SEO, SEA, e-mailmarketing, digitale campagnes).
- De e-commerce klanten van het bedrijf (B2B2C).
Activiteiten
DIGITALE MARKETING
- Afdelingsoverschrijdend samenwerken met het verkoopteam en het marketingteam om de uitvoering van online inhoud en verbeteringen te garanderen, en de e-commerce strategie vooruit te helpen;
- Alle websites van Boiron Belgium beheren, de functionaliteit ervan verzekeren en ze in leven houden.
- Beheer van alle marketing content voor Boiron producten op de sites van de e-commerce partners.
- Zorg voor de strategie, kwaliteit en inhoud van digitale campagnes met de Product Managers en de afdeling Regelgeving.
- Zorgen voor optimale verwijzingen (SEO en SEA)
- Controleer de kerncijfers van de website van het bedrijf, en deel gedetailleerde analytische rapporten met de rest van het marketingteam (# bezoekers, kliks...) om een actieplan op te stellen om ze te verbeteren.
- Effectief creëren van gerichte B2C/B2B2C-marketingcontent op de website van het bedrijf en op e-commerceplatforms van partners;
- Coördineren van de betrokkenheid van technische ondersteuning, schrijvers van inhoud, het marketingteam en ander bedrijfspersoneel om te voldoen aan de prestatiedoelstellingen van de account en de verwachtingen van de consument;
- Samenwerken met de Product Managers om inhoud voor te stellen die kan bijdragen aan de ontwikkeling van onze geneesmiddelen en de homeopathie in het algemeen.
- Zorgen voor de optimale evolutie van de websites van het bedrijf in geval van wijzigingen en/of nieuwe projecten (CMS, online verkoop...)
- Samenwerken met externe bureaus (mediabureau, digitaal bureau).
VERKOOP E-COMMERCE :
- Beheer van de dagelijkse operationele activiteiten en eisen van de e-commerce platforms;
- Relaties en verkoop ontwikkelen met e-business apotheken
- Werken met de KAM
- Deelnemen aan de promotie- en reclamestrategie met betrekking tot e-commerce
ASAP
Je profiel
- Diploma: Bachelor/Master in Marketing/Communicatie/Verkoop
- 2/3 jaar relevante ervaring in digitale contentmarketing en/of e-commerce
- Affiniteit met websites, digitale campagnes, sociale netwerken, e-commerce
- Goede technische kennis: CMS, Google en e-commerce tools, Microsoft (Office/ Excel/ PowerPoint).
- Kennis van Adobe Creative Cloud grafische programma's
- Kennis van HTML en WordPress is een pluspunt.
- Tweetalig FR/NL
- Analytische vaardigheden en oog voor detail
- Sterke schriftelijke en analytische vaardigheden
- Uitzonderlijke interpersoonlijke en communicatievaardigheden
- Vermogen om te navigeren in een cross-functionele omgeving, positieve houding