candidats

Jobkandidaat

journalist

Journalist

gezondheidsprofessional

Gezondheidsprofessional

pictoEvere (Bruxelles)pictoVast contract van onbepaalde duurpicto/

Je functie

In het kader van het door de BOIRON Groep uitgestippelde beleid en in overleg met de directeur van het filiaal, stelt de Directeur Marketing de marketingstrategie van het filiaal op, stuurt hij de uitvoering ervan en ziet hij toe op de naleving van de regelgeving van het land. Hij/zij ontwikkelt de merken en producten van de onderneming en adviseert het verkooppersoneel over de te ondernemen promotieacties. 

In het kader van de marketingstrategie van de groep, en in samenwerking met de marketingteams van de moedermaatschappij:

Ontwerpen en voorstellen

  • Ontwikkelen en voorstellen van een lokaal marketingbeleid op korte, middellange en lange termijn in samenwerking met de digital manager; optimaliseren van de klantgerichte merk- en productportefeuille; zorgen voor de duurzaamheid van de merken;
  • Aanbevelen van doelstellingen, acties en middelen om merken en producten op een geco├Ârdineerde wijze op hun respectieve markten te positioneren; voorstellen van innoverende ori├źntaties op het gebied van marketing en productcommunicatie.

Co├Ârdinaat

  • Zorgen voor samenhang in het marketingbeleid en de toewijzing van middelen op nationaal niveau;
  • Zorgen voor consistentie tussen verkoop- en marketingdoelstellingen, op korte en middellange termijn;
  • Valideren en controleren van de uitvoering van marketingplannen;
  • Zorgen voor een effectieve samenwerking met de verkoopteams.

Beheer

  • Toezicht houden op de kwantitatieve en kwalitatieve ontwikkeling van merken, producten en markten, en analyseren van de resultaten en rentabiliteit van producten in relatie tot de doelstellingen;
  • Samen met de digitale manager een marketingbudget voorstellen dat in overeenstemming is met de aanbevolen acties; dit ter goedkeuring voorleggen aan de filiaalmanager; de ontwikkeling ervan volgen en eventuele afwijkingen verantwoorden;
  • Monitoring en samenvatting van de resultaten van marketingcampagnes en bepaling van nieuwe richtingen.

Te controleren acties met betrekking tot alle producten

  • management van reclame-, verpakkings- en evenementenbureaus;
  • telemarketing / merchandising /CATMAN / multimedia.

Teamleiding

  • Toezicht houden op de Product Managers, hen voorzien van alle informatie die nodig is voor de goede organisatie van het team;
  • Zorgen voor de bezieling, motivatie en evaluatie van de Product Managers, het opstellen van opleidingsplannen, enz., om een soepele en kwaliteitsvolle werking van deze afdeling te garanderen, met inachtneming van de regels van de onderneming;
  • Operationele vergaderingen met het team leiden en motiveren (zorgen voor de opstelling en de follow-up van actieplannen); informatie doorgeven om synergie├źn tussen de marketing- en verkoopteams te bevorderen;
  • Zorgen voor aanwerving in samenwerking met Personeelszaken.

ASAP


Je profiel

Diploma:  universitair of hogeschool diploma in een marketingopleiding

Ervaring: Ervaring in de farmaceutische sector en 5 jaar in een marketingfunctie. Ervaring in de verkoop is een pluspunt

Ervaring in teambeheer vereist

Andere: kennis van de specifieke kenmerken van de farmaceutica

Vereiste kennis

Beheersing van de voornaamste kantoorsoftware (word, excel, powerpoint, enz.),

Talen: tweetalig FR - NL/ENG.

 

Een KMO-sfeer binnen een internationale groep  

 

Een bedrijf op mensenmaat, actief in een dynamische sector. Een gevarieerde baan die specialisatie en transversaliteit combineert. Een managementteam dat luistert naar en zich bekommert om het welzijn van zijn werknemers. Een uitzonderlijke werkomgeving. Een volledig salarispakket in overeenstemming met het niveau van de functie.

 

Zie je jezelf in deze job?

Stuur je CV en sollicitatiebrief naar Boiron, ter attentie van Sylvia Mayeur: job@boiron.be