logo boiron

Social Media Communication Officer

AndereOnbepaaldeduurBrussels (Belgium)
Talen
FR - NL - AN
Niveau
Diploma in digitale marketing of communicatie

De Social Media Communication Officer beheert de social media communicatie van het bedrijf onder de verantwoordelijkheid van de External Relations Director en in samenwerking met het Marketing en Regulatory team.

Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en beheren van content voor social media. Je creëert merkbekendheid, een positieve merkbeleving, je weet hoe je de betrokkenheid van klanten kunt vergroten. Je kent de markt, weet wat klanten willen weten en zorgt voor de juiste inzet van social media. Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media, coördineert social media en rapporteert over kwalitatieve en kwantitatieve resultaten.

Uw verantwoordelijkheden

STRATEGIE EN ANALYSE

  • In samenwerking met de groep en het marketingteam een strategische routekaart opstellen en bewaken die voldoet aan de vastgestelde doelstellingen
  • Beheer van budgetten voor communicatie via sociale media
  • KPI's bereiken binnen de roadmap en het budget
  • Driemaandelijkse rapporten opstellen op basis van de prestaties van onze sociale netwerken en de laatste trends, de KPI's analyseren en indien nodig aanbevelingen doen om de strategie aan te passen.

OPRICHTING EN WERKING

  • Het opstellen van de social media publicatiekalender, in samenwerking met het marketingteam, om een verscheidenheid aan inhoud te bieden om onze verschillende doelstellingen te bereiken.
  • Samenhangende visuele en tekstuele inhoud creëren in overeenstemming met het imago van Boiron voor de verschillende publicaties, in samenwerking met marketing en regulatory affairs.
  • Publicaties op de verschillende platforms plannen, uitvoeren en controleren
  • Maandelijkse rapporten opstellen over de prestaties van onze publicaties, de KPI's analyseren en op basis van deze resultaten bijsturen
  • Publicatiepromoties plannen en controleren en feedback geven over hun prestaties
  • Planning, tracking en monitoring van reclame op onze sociale netwerken
  • De functionaliteit en doeltreffendheid van onze instrumenten waarborgen

BEÏNVLOEDERS VAN SOCIALE MEDIA

In het kader van de vastgestelde strategie :

  • Beïnvloeders volgen die voor ons van belang kunnen zijn
  • Een plan opstellen en beheren voor het werken met beïnvloeders
  • De nodige informatie verstrekken en aanspreekpunt zijn
  • Hun acties volgen en feedback geven over de acties
  • Follow-up van wedstrijden of giveaways die met hen worden georganiseerd
  • Plannen en opstellen van campagneplannen
  • Opstellen van productbriefing
  • Opstellen van campagneverslagen en prestatieanalyses
  • Monitoring van campagnes in samenwerking met ons partnerbureau

 

COMMUNAUTAIR BEHEER

  • Toezicht houden op de sociale media-accounts van het bedrijf en zorgen voor een constructieve interactie met de gebruikers in overeenstemming met het Boiron-handvest
  • Reageren op vragen via onze sociale kanalen (in samenwerking met marketing en regelgeving)
  • Eventueel commentaar op Boiron-pagina's modereren

 

MARKETINGCAMPAGNES VOOR SOCIALE MEDIA

  • Samen met de Product/Brand Manager en het mediabureau de marketingcampagnes op sociale netwerken beheren.

FOTO'S & VIDEO'S

  • Beheren van de interne en externe foto- en videobibliotheek van productfoto's, campagnefoto's, enz. en deze beschikbaar stellen aan online actoren
  • De videobibliotheek op het Youtube-account beheren
  • De fotobibliotheek op Pinterest en Flickr beheren

 

DIGITALE MARKETING

In synergie met de Digital Marketing Officer :

  • Schrijven - hulp bij het proeflezen van artikelen voor de website
  • Bijdrage aan de optimalisatie van productpagina's
  • Voorstel van inhoud (visuals/video's) van onze sociale netwerken voor implementatie op de website
  • Creatie van aangepaste visuals voor de website
  • Maandelijkse monitoring en prestatieanalyse (KPI's) van publicaties 

BRANCHEVERENIGING VAN HUISARTSEN IN BELGIË (HBIA)

HBIA is de stem van de sector van de homeopathische geneesmiddelen in België. Om het optimale gebruik van homeopathie te promoten en het referentiepunt te zijn voor alle vragen over homeopathische behandelingen, werd een Facebook- en LinkedIn-pagina gecreëerd.

Als onderdeel van dit initiatief zal de Social Media Communication Officer verantwoordelijk zijn voor :

  • Een inhoudskalender opstellen
  • Planning, creatie en redactie van HBIA-publicaties
  • Creatie van visuals (foto's/video's)
  • Analyse van de prestaties van publicaties
  • Planning - follow-up van de campagnes
  • Maandelijkse rapportage en analyse van de publicatieprestaties
  • De sociale media accounts van HBIA bewaken en zorgen voor constructieve interactie met de gebruikers, waar nodig.
  • Reageren op vragen gesteld via sociale kanalen
  • Eventueel commentaar op de verschillende pagina's modereren

Uw profiel en vaardigheden

  • Diploma in digitale marketing of communicatie
  • Digitale ervaring en visie
  • zeer goede kennis van de markt, sociale netwerktechnieken en het FB business platform
  • Je bent creatief met redactionele vaardigheden
  • U bent multi-tasking, gestructureerd, strikt en in staat prioriteiten te stellen.
  • Je bent nieuwsgierig naar technologische ontwikkelingen en test graag nieuwe tools uit
  • U bent graag proactief, adviseert, doet voorstellen en anticipeert...
  • Je hebt een analytische geest en bent gemotiveerd door het resultaat
  • Talen: goede kennis van FR, NL en AN
  • Je hebt kennis van grafische programma's (Indesign, Photoshop, video...)