HR Officer & Preventieadviseur

Nieuw
Onbepaalde duurBrussel -Evere
Talen
NL/FR

Uw functie

Onder het toezicht van de HR-directeur en met strikt respect voor de vertrouwelijkheid, draagt de functiehouder bij aan het administratief beheer van het personeel en de loonverwerking van de medewerkers van het bedrijf, evenals aan de bijbehorende aangiften, met inachtneming van de voor het bedrijf geldende regels en het arbeidsrecht.

Taken:

HR (4/5)

INVULLEN VAN DE PAYROLL: met inachtneming van de vastgestelde maandelijkse schema's, beheert de HR-officer zelfstandig de loonverwerking van het personeel et een arbeidsovereenkomst, namelijk:

-          Het verzamelen van documenten en informatie afkomstig van de verschillende diensten

-          Het verwerken van de diverse documenten/informatie en het controleren van de juistheid ervan; eventuele afwijkingen corrigeren

-          Invoeren van de verschillende variabele gegevens in het systeem

-          Controle van de verwerkte gegevens door zelfcontrole: nagaan of deze informatie juist zijn

-          Bij uitdiensttreding: het voorbereiden van de eindafrekening evenals de verschillende sociale documenten die verband houden met het vertrek

-          Het beheren van voorschotten en eindafrekeningen volgens de planningen

-          De berekening van de lonen opstarten en controleren in samenwerking met het sociaal secretariaat

ADMINISTRATIEVE BEHEER VAN PERSONEEL: De HR-directeur permanent ondersteunen bij het volgende:

-          Het valideren, aanvullen en opzoeken van bijkomende informatie met betrekking tot het arbeidsrecht

-          Ondersteuning bieden bij het opstellen van arbeidsovereenkomsten en deze nakijken (met respect voor de geldende regelgeving en de bedrijfsrichtlijnen inzake verloning, contracten, …)

-          De overheidsmaatregelen, sectorale en bedrijfs-cao’s, het arbeidsreglement enz. toelichten

-          Het opvolgen van einddata van bepaalde duur contracten, het einde van proefperiodes, loonopschortingen, deeltijdse arbeid, ziekteperiodes, en de betrokken centerverantwoordelijken tijdig herinneren aan de verdere stappen

-          Procedures uitwerken

-          Het beheren van onboarding en offboarding     

DIVERSE WERKZAAMHEDEN:

-          Diverse aangiften: opstellen van de verplichte aangiften in verband met de personeelsdienst, evenals alle sociale documenten

-          Het opstellen van eventuele externe statistieken

-          Beheer van arbeidsongevallen: het melden van arbeidsongevallen aan de verzekeringsmaatschappij, opvolgen van de administratieve afhandeling, en het geven van nuttige adviezen aan de betrokken medewerkers

-          Contact met groepsverzekeringen : nieuwe medewerkers aanmelden, jaarlijkse aangiften opstellen, en vragen van het personeel beantwoorden

-          Hospitalisatieverzekering: opvolgen van door het personeel ingediende documenten voor de terugbetaling

-          Medische controle: administratieve opvolging van de verplichte medische controles

-          Nakijken van facturen van diensten gerelateerd aan loonadministratie of de HR-afdeling

-          Administratieve ondersteuning van de HR-afdeling

-          Administratieve documenten correct archiveren

-          Beheren van het wagenpark in samenwerking met de HR-directeur

-          Digitaal e-learningproject beheren

 

REKRUTERING:

-          Het occasioneel werven van interne medewerkers beheren in samenwerking met de HR-directeur

 

Preventieadviseur (1/5)

In het kader van de permanente risicoanalyse, het opstellen en aanpassen van het algemene preventieplan en het jaarlijkse actieplan:

-          Uitvoeren van werkplekinspecties

-          Onderzoeken van werkposten telkens wanneer de werknemers die deze posten bezetten worden blootgesteld aan een verhoogd risico of aan nieuwe risico’s

-          Minstens één keer per jaar een grondig onderzoek uitvoeren van de werkplekken en de werkposten

-          Onderzoeken uitvoeren naar aanleiding van arbeidsongevallen en incidenten die zich op de werkplaatsen hebben voorgedaan

-          Onderzoeken uitvoeren naar psychosociale risico's, studies en onderzoek verrichten die nuttig, noodzakelijk en relevant zijn voor de verbetering van het welzijn van de werknemers

-          Kennis nemen van de fabricageprocessen, werkmethoden en werkprocessen, deze ter plaatse onderzoeken en maatregelen voorstellen om de daaruit voortvloeiende risico's te verminderen

-          De wettelijk vereiste documentatie bijhouden

-          Zelf de nodige maatregelen nemen in geval van noodsituaties en indien het niet mogelijk is de directie te raadplegen, om de oorzaken van gevaren of hinder te verhelpen

 

In het kader van het beheer en de werking van de IDPBW (Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk) :

-          Het opstellen van het jaarlijks verslag van de IDPBW

-          Het opstellen van de wettelijk voorgeschreven arbeidsonongevalsfiches

-          Het opstellen, invullen en viseren van documenten met betrekking tot de keuze, aankoop, het gebruik en het onderhoud van arbeidsmiddelen en persoonlijke beschermingsmiddelen

-          In het kader van het secretariaat van het CPBW de taken uitvoeren die zijn vastgelegd in de regelgeving betreffende de werking van het Comité

 

Profiel en vaardigheden

-          Bachelor/Master in Human Resources of een gelijkwaardige opleiding

-          Ervaring in loonadministratie is een pluspunt

-          IT: goede kennis van computerhulpmiddelen

-          Talen: tweetalig FR-NL

-          Aandacht voor details, nauwgezet, Zorgvuldig, gestructureerd en betrouwbaar

-          Respect voor deadlines

-          Organisatie- en coördinatievermogen

-          Discretie en respect voor vertrouwelijkheid

-          Initiatiefnemend en gedreven

-          Zelfstandig kunnen werken

-          Voorstellen doen ter verbetering van projecten, werkmethodes en procedures

-          Constructieve en positieve ingesteldheid

Wat bieden wij?                       

Wij bieden een aantrekkelijk salarispakket, inclusief een hospitalisatieverzekering en een groepsverzekering, maaltijd- en ecocheques, recuperatiedagen, flexibele werkorganisatie, opleidingsmogelijkheden, enz.