Farmaceutisch Directeur
NieuwTalen NL/FR |
Uw positie
In samenwerking met de algemeen directeur en de leden van het directiecomité (en in overleg met de groepsdirectie) de (farmaceutische) strategieën van het bedrijf bepalen, zorgen voor de uitvoering ervan en de verantwoordelijkheid voor de vestiging op zich nemen:
Distributie: de distributiemanagers aansturen om de vastgestelde strategie te implementeren en de werking van de vestiging en het magazijn voor eindproducten te optimaliseren; de farmaceutische kwaliteit van de productie garanderen in overeenstemming met de goede praktijken op het gebied van productie, distributie en de geldende wetgeving; de dienstverlening aan klanten garanderen en de werking van de vestiging optimaliseren.
Regelgeving: de verantwoordelijke voor regelgeving aansturen en, in samenwerking met de afdeling Regelgeving van de Groep en met inachtneming van de regels, de kwaliteit, de termijnen, de kosten en de strategieën van het bedrijf, ervoor zorgen dat de producten worden ontwikkeld, goedgekeurd en op de markt gebracht in overeenstemming met hun respectieve regelgevingsstatuten.
Activiteiten
Actief deelnemen aan het Belgische directiecomité om de juiste ontwikkelings- en evolutierichtlijnen en -strategieën voor de Belgische dochteronderneming te bepalen, in samenwerking met de directie van de groep en rekening houdend met de farmaceutische, contextuele, regelgevende, commerciële realiteit, enz.
De QP-apotheker en de regelgevingsmedewerker aansturen.
Het bedrijf vertegenwoordigen binnen en buiten het bedrijf, het project en de waarden van het bedrijf uitdragen.
Verantwoordelijkheden op het niveau van de vestiging:
Onder “vestiging” verstaan we de diensten: Voorbereiding, verzending (Chaland) en SRC (klantenservice).
1. ORGANISATIE VAN HET WERK EN LEIDINGGEVING
- Toezicht houden op de managers bij het beheer en de organisatie van hun afdeling, hen alle nuttige informatie verstrekken om:
· de middelen te voorzien en te plannen,
· het werk te verdelen en te organiseren (beheer van vaste taken, inventaris, nieuwe procedures, ...),
· het indelen van de werktijden en de lokalen,
· het beheren van de human resources, enz.;
- Het assisteren van de afdelingshoofden bij het aansturen, motiveren en evalueren van de werknemers, het opstellen van opleidingsplannen enz., met het oog op een soepele en kwalitatief hoogstaande werking van de instelling, met inachtneming van de bedrijfsregels;
- Operationele vergaderingen leiden met de afdelingshoofden van de instelling en hen en hun team motiveren (zorgen voor de voorbereiding en opvolging van actieplannen); informatie doorgeven om synergieën tussen de teams te bevorderen en de veelzijdigheid tussen de afdelingen te stimuleren;
- Zorgen voor de werving in samenwerking met Human Resources en de afdelingshoofden;
- Deelnemen aan de activiteiten van de afdelingen in geval van dringende noodzaak
2. BEHEER
· De vestiging coördineren en beheren: personeelsbeheer (verlof, afwezigheden, enz.), controle van facturen (controle en toewijzing), opvolging van leveringsachterstanden, beslechting van geschillen met klanten en leveranciers, enz.;
· Gebruikmaken van de beheersinstrumenten en -indicatoren die door de verschillende diensten van het hoofdkantoor worden verstrekt (analyse van afwijkingen en voorstellen voor maatregelen), indien nodig beheersinstrumenten of indicatoren definiëren die specifiek zijn voor de vestiging en het magazijn voor eindproducten, met het oog op een optimale werking en een optimaal gebruik van de beschikbare middelen;
· Budget: voorstellen doen voor en deelnemen aan de opstelling van prognoses voor investeringen in productiviteit en gewerkte uren;
· De inventarisaties voorbereiden, begeleiden en zorgen voor een goed verloop ervan, en bijdragen aan de organisatie van het plan voor de hervatting van de activiteiten van de vestiging na een stillegging van de vestiging of het magazijn voor eindproducten.
3. FARMACEUTISCHE EN TECHNISCHE FUNCTIE:
De directeur van de vestiging zet zijn diploma in voor de delegatie die hem door de gekwalificeerde persoon is toegekend, in nauwe samenwerking met de QP:
· Hij ziet toe op de toepassing van de GMP, de GPD en de naleving van de interne procedures.
· Hij draagt bij aan het behoud van de goede werking van de lokalen, de uitrusting en de veiligheid van personen.
· Hij zorgt ervoor dat de procedures worden geïmplementeerd.
· Hij garandeert het goede onderhoud van de lokalen en de bijbehorende uitrusting (luchtbehandelingsinstallatie, opvolging van onderhoudscontracten, ondertekening van logboeken, enz.),
· Hij neemt deel aan farmaceutische inspecties en interne audits,
· Hij zorgt voor de initiële en voortgezette opleiding van de diensthoofden en de teams; Hij controleert en neemt deel aan de validatie van de competenties,
· Hij neemt deel aan de voortgezette opleidingen van het distributiepersoneel,
· Hij volgt klachten, opmerkingen en temperatuurafwijkingen op die door de verantwoordelijken van de vestiging of de winkel voor eindproducten worden gemeld.
· Hij neemt indien nodig deel aan het terugroepen van geneesmiddelen.
· Hij is de lokale contactpersoon voor geneesmiddelenbewaking.
· Hij neemt indien nodig deel aan de activiteiten van de diensten.
4. “EXTERNE” ROL:
Klantrelaties:
In het kader van het externe en commerciële communicatiebeleid van het bedrijf:
· Hij is de contactpersoon voor apothekers en artsen en beantwoordt met name hun verzoeken om informatie.
· Hij stelt bezoeken aan de vestiging voor/organiseert/leidt deze voor apothekers, artsen, het grote publiek en apotheekteams.
· Hij neemt deel aan het geven van interne opleidingen over homeopathie,
· Hij vertegenwoordigt Boiron op bepaalde congressen, fora, enz.
Externe dienstverleners:
· Hij zorgt voor de heronderhandeling en opvolging van contracten,
· Hij zorgt voor het zoeken naar nieuwe dienstverleners,
· Hij controleert de facturen (verificatie en boeking); Hij volgt vertragingen bij leveringen, de afhandeling van geschillen met klanten en leveranciers, enz.
5. GEGEVENSBEHEER EN INFORMATICA:
· Hij moet ervoor zorgen dat de bijgewerkte en gewijzigde databases en bestanden correct worden verwerkt door de betrokken dienst voor:
-Het aanmaken/wijzigen van artikelen in JDE
-Het beheer van klantgegevens (in JDE en CRM-programma)
-Beheer van artikelbestanden.
· Hij vormt de schakel tussen de distributieafdeling en de IT-afdeling van Boiron België en de groep wat betreft de vaktechnische aspecten.
6. AANVULLENDE ACTIVITEITEN:
· Hij neemt deel aan werkgroepen of projecten van het bedrijf.
Farmaceutische verantwoordelijkheden op het gebied van regelgeving:
Samen met de regelgevingsmedewerker en in samenwerking met de groep, de wettigheid van de ontwikkeling, productie en commercialisering van producten in België en het Groothertogdom Luxemburg garanderen:
- De regelgevingsstrategie op het niveau van de dochteronderneming implementeren,
- Anticiperen op en volgen van wettelijke en regelgevende ontwikkelingen met betrekking tot de farmaceutische sector op nationaal niveau en evalueren van de impact van regelgevende ontwikkelingen op het bedrijf,
- Verantwoordelijkheid nemen voor farmaceutische informatie
- Professionele relaties aangaan en onderhandelen met gezondheidsautoriteiten voor de registratie en het leven van producten,
- In samenwerking met de groep de registratie coördineren en plannen en de dossiers voor elk product volgen, ongeacht de status ervan (geneesmiddelen, voedingssupplementen, cosmetica, medische hulpmiddelen, enz.).
- Communiceren met de gezondheidsautoriteiten over het standpunt van het bedrijf ten aanzien van de regelgeving; het project en de waarden van Boiron uitdragen.
- Het bedrijf vertegenwoordigen bij gezondheidsautoriteiten en beroepsverenigingen en spreken op congressen op het gebied van regelgeving.
- Andere betrokken afdelingen (marketing, verkoop, enz.) adviseren en assisteren op het gebied van regelgeving en gewenste ontwikkelingen.
- Relevante regelgevingsinformatie doorgeven aan de betrokken afdelingen: opleiden en informeren.
- Het archiveren van regelgevingsdocumentatie beheren,
- De activiteiten van de dochteronderneming coördineren met de groep: regelmatig naar het hoofdkantoor van de groep gaan om deel te nemen aan gezamenlijke vergaderingen van de verschillende verantwoordelijken voor regelgevingszaken binnen de groep om deel te nemen aan een gemeenschappelijk beleid voor de groep, en ervoor zorgen dat dit gemeenschappelijk beleid binnen de dochteronderneming wordt geïmplementeerd.
- De rol van QP-back-up vervullen bij afwezigheid van de hoofd-QP.
Profiel en vaardigheden
· Apotheker, ingeschreven of inschrijfbaar op de lijst van RIP's (Verantwoordelijke voor Farmaceutische Informatie) en als lokaal contactpersoon voor farmacovigilantie (QP is een pluspunt)
· Tweetalig FR/NL
· Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
· Ervaring of aanleg voor management. Ervaring in de farmaceutische industrie en reglementaire zaken
· IT: goede kennis van Office-tools
· In staat een team te superviseren en aan te sturen, nieuwe ideeën aan te dragen en bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van producten/diensten in een constructieve en positieve geest
Wat bieden wij?
Wij bieden een aantrekkelijk salarispakket, inclusief een hospitalisatieverzekering en een groepsverzekering, maaltijd- en ecocheques, recuperatiedagen, flexibele werkorganisatie, opleidingsmogelijkheden, enz.
