Digital marketing officer
NieuwTalen FR/NL |
UW FUNCTIE
De Digital Marketing Manager beheert het digitale marketingbeleid van het bedrijf, zoals de implementatie en het beheer van alle Boiron België-websites (creatie, content, updates, SEO, SEA, B2B e-mailing, digitale campagnes).
UW TAKEN
- Cross-departementaal samenwerken met het sales team en het marketingteam om een correcte uitvoering en verbetering van online content te verzekeren en de digitale strategie te ondersteunen;
- Het beheer van alle Boiron België-websites, zorgen voor een goede werking en regelmatig actualiseren.
- Beheer van alle marketingcontent omtrent Boiron-producten op de websites van e-commerce partners.
- De strategie, kwaliteit en inhoud van digitale campagnes waarborgen samen met de Social Media Manager, Product Managers en de Reglementaire Dienst.
- Een optimale vindbaarheid verzekeren (SEO en SEA)
- Opvolgen van de belangrijkste cijfers van de bedrijfswebsite en gedetailleerde analytische rapporten delen met de rest van het marketingteam (# bezoekers, klikken, ...) om een actieplan voor verbetering op te stellen.
- Samenwerken met Product Managers voor het voorstellen van content die kan bijdragen tot de ontwikkeling van onze producten, geneesmiddelen en homeopathie in het algemeen
- Optimale doorontwikkeling van de bedrijfswebsites verzekeren bij wijzigingen en/of nieuwe projecten (CMS, online verkoop, ...)
- Samenwerken met externe bureaus (mediabureau, digitaal bureau).
Welk profiel zoeken wij?
- Diploma: Bachelor/Master in Marketing/Communicatie/Commercieel
- 2 jaar relevante ervaring in digitale marketing
- Affiniteit met websites, digitale campagnes, sociale media, e-commerce
- Goede technische kennis: CMS, Google- en e-commerce tools, Microsoft (Office/ Excel/ PowerPoint)
- Kennis van HTML, WordPress is een plus.
- Tweetalig FR/NL
- Analytisch ingesteld en oog voor detail
- Sterke organisatorische en analytische vaardigheden
- Vermogen om vlot te navigeren in een interfunctionele omgeving, positieve ingesteldheid