Farmaceutische Directeur
NieuwTalen NL/FR |
Uw functie
In samenwerking met de algemeen directeur en de leden van het directiecomité (en in afstemming met de groepsdirectie) de (farmaceutische) strategieën van het bedrijf bepalen, zorgen voor de implementatie ervan en de verantwoordelijkheid voor de vestiging op zich nemen:
Distributie: Toezicht houden op de verantwoordelijke van de vestiging en die van de logistiek, met het oog op de implementatie van de vastgestelde strategie en de optimalisatie van de werking van de vestiging en de logistiek; de farmaceutische kwaliteit van de productie garanderen in overeenstemming met de goede praktijken op het gebied van productie, distributie en de geldende wetgeving; de dienstverlening aan de klanten garanderen en de werking van de vestiging optimaliseren.
Reglementaire Zaken: In samenwerking met de Reglementair Verantwoordelijke en met de Reglementaire Zaken van de Groep, ervoor zorgen dat de producten worden ontwikkeld, geregistreerd en op de markt gebracht in overeenstemming met hun respectieve reglementaire statuten, en met respect voor de geldende regels, kwaliteitseisen, termijnen, kosten en de bedrijfsstrategie. Bijdragen aan de opleiding van de interne teams en van zorgprofessionals.
*Onder “vestiging” worden de volgende diensten verstaan: Voorbereiding, verzendingen (Chaland) en SRC (klantenservice).
Directietaken
· Actief deelnemen aan het Belgische directiecomité om mee de juiste ontwikkelings- en groeistrategieën voor de Belgische dochteronderneming te bepalen, in afstemming met de groepsdirectie en rekening houdend met de farmaceutische, contextuele, reglementaire en commerciële realiteiten.
· De apotheker van de vestiging, de logistiek verantwoordelijke en de regelgevende zakenbehandelaar aansturen.
· In samenwerking met de DAR (Directie Regelgevende Zaken) van de groep, de registratie van producten coördineren, plannen en opvolgen – ongeacht hun statuut (geneesmiddelen, voedingssupplementen, cosmetica, medische hulpmiddelen, …) met het oog op commercialisatie in België en het Groothertogdom Luxemburg.
Operationele taken.
· De reglementaire strategie op filiaalniveau implementeren
· Verantwoordelijkheid nemen voor farmaceutische informatie (RIP) en in dit kader:
o Het opvolgen van medische stalen
o Het goedkeuren van alle communicatie gericht aan zorgprofessionals en het brede publiek
· Alle taken met betrekking tot vigilances uitvoeren, in het bijzonder de farmacovigilantie, als lokaal contactpunt
· Het opstellen van aanvragen voor vergunningen/registraties (MVG/AMM), terugbetalingsaanvragen of codes die nodig zijn voor commercialisatie (CNK, CEFIP, …)
· De betrokken diensten (marketing, sales, …) adviseren en ondersteunen inzake reglementaire aspecten en gewenste ontwikkelingen
· Toezicht houden op het archiveren van documentatie en reglementaire databanken.
· De omzet- en volumedeclaraties voorbereiden, controleren en indienen op het FAGG-portaal in het kader van de financiering van het FAGG (retributies en taksen)
· Het budget voor Reglementaire Zaken voorbereiden en het budgettair opvolgen
· Regelgevende en wettelijke evoluties met betrekking tot de farmaceutische activiteit in het land anticiperen en opvolgen, en de impact ervan voor het bedrijf evalueren
Externe betrekkingen en opleiding
· Professionele relaties opbouwen en samenwerken met gezondheidsautoriteiten voor de registratie en de volledige levenscyclus van de producten
· Communiceren met de gezondheidsautoriteiten over de positie van het bedrijf ten aanzien van de regelgeving en het uitdragen van het project en de waarden van Boiron
· Het bedrijf vertegenwoordigen bij gezondheidsautoriteiten en beroepsverenigingen (BACHI, HBIA, ...) en deelnemen aan congressen binnen het domein van Reglementaire Zaken
· Onderwijs verstrekken over homeopathie en Boiron-geneesmiddelen en -producten, zowel intern als aan zorgprofessionals
· Boiron vertegenwoordigen op bepaalde congressen, fora, ...
· Vragen van apothekers en andere zorgprofessionals beantwoorden, in samenwerking met de Apotheker-Verantwoordelijke voor de Inrichting
Aanvullende taken
· Deelname aan werkgroepen of projecten van het bedrijf
· Optreden als back-up QP bij afwezigheid van de hoofd-QP
Wie ben jij?
· Apotheker, ingeschreven of inschrijfbaar op de lijst van RIP's (Verantwoordelijke voor Farmaceutische Informatie) en als lokaal contactpersoon voor farmacovigilantie (QP is een pluspunt)
· Tweetalig FR/NL
· Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
· Ervaring of aanleg voor management. Ervaring in de farmaceutische industrie en reglementaire zaken
· IT: goede kennis van Office-tools
· In staat een team te superviseren en aan te sturen, nieuwe ideeën aan te dragen en bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van producten/diensten in een constructieve en positieve geest
