Sales Manager & Head of Key Account Manager

Nieuw
Onbepaalde duur
Talen
FR/NL

TAKEN:

- Deelnemen, samen met de filiaaldirecteur, aan het bepalen van het beleid en de commerciële strategie van het bedrijf in de apotheken, met de groothandels, evenals met de aankoopgroeperingen, de online spelers en de parafarmacieën. Zich verzekeren van een goede onderhandeling van de overeenkomsten met de farmaceutische klanten.

- Instaan voor de aansturing, het beheer en de coaching van het team van farmaceutische vertegenwoordigers en van de Key Account Manager.

- Het bevoorrechte contactpunt zijn met apothekers en rechtstreeks de groothandelaars en een of meer strategische klanten beheren.

 

 

VOORSTELLEN/ CREËREN:

- Een gedetailleerd strategisch plan per kanaal analyseren en opstellen om een duurzaam concurrentievoordeel te ontwikkelen.

- Ervoor zorgen dat alle overeenkomsten met de klanten correct worden onderhandeld, zowel wat betreft tegenprestaties als toegewezen budget, en toezien op de naleving ervan om de bedrijfsdoelstellingen te behalen.

- Actieplannen opstellen en instaan voor de uitvoering ervan

- Een jaarlijks commercieel budget opstellen en beheren

COACHEN:

De verkoopmanager moet:

- Deelnemen aan de werving van nieuwe farmaceutische vertegenwoordigers

- Instaan voor hun onthaal, integratie en opleiding

- De farmaceutische vertegenwoordigers regelmatig begeleiden om:

• Het werk van elke medewerker te evalueren (beheersing van de tools, naleving van de strategie, de vastgestelde doelstellingen en actieplannen, vaardigheden)

• Mogelijke verbeterpunten en eventuele bijbehorende middelen (opleiding, enz.) te bepalen

• Advies, ondersteuning en training te bieden om hen te helpen zich verder te ontwikkelen.

• De ontwikkeling van hun vaardigheden te meten

• Het commercieel actieplan aan te passen indien nodig.

• Opleidingen te geven

- Commerciële teamvergaderingen organiseren en leiden.

- Regelmatig vergaderen met de Key Account Manager om het commerciële beleid voor apotheekgroepen op te volgen en hem/haar indien nodig te begeleiden in het veld, evenals met de e-commerce manager

- Zijn/haar medewerkers regelmatig evalueren

 

DE ACTIVITEIT ORGANISEREN/STUREN:

Om de hierboven beschreven taken met succes uit te voeren, moet de functiehouder zijn/haar activiteiten zorgvuldig voorbereiden en structureren:

- Samen met de filiaaldirecteur de nationale doelstellingen vertalen in actieplannen (targeting, sectorindeling, bepaling van promotiecampagnes, bezoekfrequentie, enz.) en instaan voor de uitvoering ervan.

- Verkoopprognoses opstellen

- De kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen bepalen voor de farmaceutische vertegenwoordigers en de Key Account Manager

- Doelstellingen en taken rangschikken en prioriteren

- Deelnemen aan het bepalen van de commerciële voorwaarden die aan de klanten worden aangeboden en aan de voorbereiding van de verkoopargumentatie.

- Het opvolgen van de commerciële indicatoren verzekeren.

- Zijn/haar acties bijsturen op basis van eventuele prioriteiten

 

DE ACTIVITEITEN OPVOLGEN/ RAPPORTEREN:

- Terrein­informatie verzamelen en analyseren: informatie over klanten en de situatie in de apotheken, gegevens over de concurrentie, enz.

- Ervoor zorgen dat de acties van de farmaceutische vertegenwoordigers, de Key Account Manager en de E-commerce Manager in lijn liggen met de vastgestelde doelstellingen.

- De rapportering van de medewerkers verzamelen en analyseren.

- Regelmatig rapporteren

 

AANVULLENDE ACTIVITEITEN:

- Boiron vertegenwoordigen tijdens seminaries, fora en farmaceutische commerciële evenementen.

- Een ‘terrein’- en ‘key account’-inzich t aanbrengen bij het opstellen van commerciële strategieën en verkoopondersteunende tools, in samenwerking met de marketingteams.

 

Wat bieden wij?             

Wij bieden een aantrekkelijk salarispakket, inclusief een hospitalisatieverzekering en een groepsverzekering, maaltijd- en ecocheques, recuperatiedagen, flexibele werkorganisatie, opleidingsmogelijkheden, enz.

 

Ervaring en vaardigheden

 

- Hogere opleiding in handelswetenschappen

- Ruime commerciële ervaring in de farmaceutische sector in Belux.

- 5 jaar ervaring als hoofd van multifunctionele en/of lokale commerciële teams

- Beheersing van het Frans en Nederlands, goede kennis van het Engels

- IT: beheersing van Office-kantoortoepassingen